Tutorials

posted in: everything .2011-09-10 / 18:10:37 . 18 comments
Jag vill, som jag tidigare nämnt, börja med tutorials igen. De jag redan har (ögon,näsa,läppar och hår) vill jag göra om på nytt. Men jag skulle även vilja göra helt nya, så jag tänkte fråga er: Vad för slags "tutorial" vill ni att jag ska göra? 

Jag kommer inte ha tid att rita nya tutorials varje dag eller varje vecka, men jag tycker att det vore kul om jag tog mig tid och i alla fall gjorde en tutorial nån gång i månaden eller kanske en varannan månad om jag har mycket att göra. Mina gamla tutorials (eller uråldriga kanske är det rätta ordet) var uppskattade och jag tror att några av er läsare skulle tycka det var roligt om det börjar dyka upp lite tutorials här på bloggen igen.

Vissa saker, till exempel händer och liknande, har jag bara ritat ett fåtal gånger. Jag vet alltså inte riktigt hur man ritar händer helt utantill. Men vid sådana fall kan jag alltid rita en teckning utav  motivet (till exempel ett par händer), för att sedan gå igenom steg-för-steg hur jag bar mig åt.
Kommentarer
Postat av: Louisa

Skulle vara kul om du kunde berätta lite om de olika blyertspennorna och hur man enkelt och bra skuggar utan att det blir fläckigt typ! (:

2011-09-10 @ 19:06:32
Postat av: ELIN DRAWINGS

Ja vad kul!

2011-09-10 @ 19:39:41
URL: http://ennelin.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag skulle uppskatta en tournal där du ritar blont hår! Jag får verkligen inte alls till det för det ser jämt så "slarvigt" ut!

2011-09-10 @ 20:00:17
URL: http://ebbablixth.blogg.se/
Postat av: Matilda, make-up, mode, skönhet

Jag hade velat ha en tutorial där du lär ut proportioner på porträttteckningar.. Jag har problem med det sen ja gick från a4 papper till större! kram!

2011-09-10 @ 20:04:37
URL: http://scenbloggen.com/matildasvensson
Postat av: Ami

Det skulle uppskattas om du visar hur man ritar händer, eller hur man målar ansikten i akvarell. Hur man gör akvarellbilder verkliga :) kram!<3

2011-09-10 @ 20:15:08
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: tack för alla förslag hörrni!

Men händer tex, det har jag bara ritat någon gång. Eftersom jag inte riktigt vet hur man ritar det skulle jag få lov att rita av ett par händer och sedan gå igenom steg för steg hur jag bar mig åt. :) Samma gäller ansikten i akvarell, jag har aldrig målat det heller :) kram!

2011-09-10 @ 20:21:05
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Nina

Porträttteckningar! Och helst tutorials där det är filmat, eller det kanske är för jobbigt? Annars ögon, ansiktsformen och händer!

2011-09-10 @ 20:53:18
Postat av: Cassi

jaah!!!! gör ett tutorial på händer:D

2011-09-10 @ 22:14:21
Postat av: Anonym

ansikte i profil skulle vara skitkul att lära sig för det kan jag verkligen inte, haha. Och typ hur man gör för att proportionerna i ansiktet ska bli rätt.

2011-09-11 @ 09:42:01
Postat av: A

Hur du skuggar huden. :D

2011-09-11 @ 09:47:54
URL: http://imway.blogg.se/
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

jag skulle vilja lära mig mer om skuggning:D

2011-09-11 @ 12:51:12
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det skulle vara kul om du kunde visa hur man ritade fräknar och hur du skuggar huden :)

2011-09-11 @ 21:41:13
Postat av: nellie

ögonbryn, fast det kanske ingår i ögon-tutorialet?

2011-09-11 @ 22:37:57
Postat av: Jessica

Jag hade gärna sett en tutorial på hur man ritar ansiktsform, precis som nån annan skrev. Skuggning hade också uppskattats!

2011-09-12 @ 09:59:39
Postat av: Hanna

Mera hår! ^^

Rakt hår, lockigt, afro, blondt, mörkt, allt man kan tänka sig! :)

2011-09-12 @ 15:34:33
URL: http://hannaulander.blogg.se/
Postat av: Jojo

Hej Linda! Jag tycker att din blogg är superintressant och ger mig väldigt mycket inspiration! Precis lagom blandning av allt underbart i livet!

Jag har precis börjat måla ordentligt med akvarell och tycker att det är kul men lite knepigt. Så skulle verkligen uppskatta en videotutorial på t.ex. skuggningen på ett anikte, liksom hur du får det att se så naturligt ut!

KRAM

2011-09-14 @ 20:31:21
Postat av: Nanna

Två saker som jag gått och funderat över den senaste "??" perioden är fräknar och highlights. Highlights i hår, ansikte, ögon, överallt. Jag är urkass på att få till highlights!

2011-09-17 @ 19:26:17
URL: http://nanna.pysselsystrar.com
Postat av: L

shiieet du e ju grym!

2011-10-27 @ 23:57:43
URL: http://endlessspace.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin