min rithörna

posted in: everything .2012-12-10 / 15:20:39 . 3 comments

Såhär ser det ut när jag ritar! Jag trycker in mig i ena hörnet av mitt rum, där den enda "fria" ytan finns. Det är trångt och för att jag ska få plats med datorn (från vilken jag oftast ritar av ett foto) så måste jag improvisera lite haha! När jag ritar med blyerts vill jag gärna ha en plats jag kan sitta vid, men när jag målar med akvarell så är jag nöjd sittandes i skräddarställning på golvet. Jag skulle kunna sätta mig i köket, men jag vill vara helt ensam, avskild från allt när jag ritar.

Har ni en "rithörna"? Hur ser den ut? Som ni ser på bilden ovan så skulle jag verkligen behöva en bättre plats där jag, utan att behöva mosa in mig i ett hörn, kan låta mina teckningar växa fram på pappret framför mig.

Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Jag borde sitta precis som du gör, men istället sitter jag ihopkrupen i min säng och tecknar. Inte så värst ergonomiskt måste jag säga :)

2012-12-10 @ 15:45:44
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Joel

Jag sitter inne i köket där vi har en gammal kökssoffa i trä, som jag av någon anledning har bombarderat med teckningar, skisser, pennor, ritsaker m.m. Ganska oprivat,vilket är konstigt eftersom jag egentligen gillar att ha saker och ting privat:)

2012-12-10 @ 16:00:36
Postat av: Alexandra

Nja, jag har ingen rithörna precis. Oftast sitter jag i soffan och tittar/lyssnar på tv samtidigt. Ibland sitter jag i köket, men jag bor ju inte hemma så för mig blir det ändå lite private space i köket. Och sen sitter jag såklart vid datorn när jag ritar/färglägger i datorn.

2012-12-10 @ 19:44:20
URL: http://www.lillesnigel.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin