20

posted in: Work in progress .2012-01-20 / 19:56:53 . 6 comments
Idag hade jag min första bildlektion på tre år i skolan. Det känns lite sådär med tanke på att jag hellre vill ha musik. Jag spelar, som jag berättat många gånger förr, piano (på gehör och ur minnet) så musik hade varit himla roligt. Dock vill jag inte riskera att krossa alla skolans fönsterrutor med min brutalt dåliga sångröst, så jag valde bild istället. & eftersom jag ritar extreeemt långsamt (en kvadratcentimeter papper tar ett år att fylla i med blyerts) så kommer jag bli tvungen att ta hem lite teckningar då&då från skolan och rita/måla klart dem här hemma. Idag har jag suttit & målat lite på min bildmapp jag ska förvara alla mina teckningar jag ritar på bildlektionerna i.


-Framsidan på min bildmapp än så länge. Det är meningen att framsidan skall prydas med den första bokstaven
i ens namn, så jag tänkte måla ett L av en gren och lite blommor. Men det är inget projekt jag tänker lägga ner mycket tid på precis, målar lite halvhjärtat. Hade inte tid att plocka fram kameran, så det fick bli en bild med webbkameran.

Nu ska packa ihop alla mina ritsaker och åka hem till min vän Amanda och ha en liten ritkväll hemma hos henne. Dock får Ian-porträttet följa med istället för bildmappen. Snart är porträttet helt klart.

Kommentarer
Postat av: marina

Blev ju snyggt ändå :)

2012-01-20 @ 20:06:13
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: saga

fint :)

2012-01-20 @ 21:16:38
URL: http://sagasdrawings.blogg.se/
Postat av: Ami

Vad fint :) Jag hoppas att vi får se en bild på mappen när den är klar :)

2012-01-22 @ 20:23:44
URL: http://amiz.blogg.se/
Postat av: emma

Hejsan :) jag driver en blogg som handlar om det mesta som har med skönhet att göra, för tillfället har jag en frågestund man kan fråga grejjer om både mig, skönhet och saker man vill att jag ska göra/skriva i bloggen!

Skulle bli jätteglad om du ville titta in och ställa en fråga, annars så ha en bra dag! kram :)

http://makeupisglam.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment

2012-01-23 @ 16:15:29
URL: http://makeupisglam.blogg.se/
Postat av: Unna

Haha kul att det du gör halvhjärtat är 20x snyggare än något jag lägger ner dagar på att göra :p

2012-01-23 @ 18:34:11
Postat av: Nanna

Ser ut att bli riktigt fint ändå ju :)

2012-01-23 @ 20:51:21
URL: http://nannapyssling.wordpress.com
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin