Serier jag älskar

posted in: everything .2012-07-26 / 21:03:00 . 3 comments
Här kommer de absolut bästa serierna, enligt mig, som jag nördat ner mig totalt i.

Six feet under - den bästa serien någonsin. Den har förändrat mitt sätt att se på livet och döden. Helt fantastisk serie med fantastiskt skådespeleri.
Breaking Bad - Grymt bra serie. Skådespeleriet är suveränt. All hail the king!Dexter - säsong 1 är fortfarande helt makalöst bra. Men sen har det gått lite utför, den senaste säsongen var inte alls i klass med den första enligt min åsikt. Men Dexter Morgan är en av de mest intressanta karaktärerna på tv och jag hoppas att säsong 7 inte kommer bli en besvikelse!The walking dead - åååh vad jag längtar till säsong 3! Jag trodde att jag var trött på zombie-apocalypse genren men icke! Denna serie är sjukt bra. Sons of Anarchy - hur bra som helst, skådespeleriet är riktigt bra här med!
Game of thrones - Nu känns det som om jag skriver samma sak under varje serie.....men denna serie är helt makalöst bra den med! Vet inte hur jag ska stå ut tills nästa säsong sänds.


Jag ska också berätta, att jag har kollat igenom och läst alla era förslag och tips på vem mitt nästa blyertsporträtt ska föreställa. Det var många förslag på personer jag kan tänka mig att rita av, men också på personer jag aldrig kommer att rita. Det är så viktigt att jag känner att jag verkligen VILL rita av något, om jag hela tiden ritade motiv och personer jag inte alls kände för skulle min vilja att skapa, rita och måla långsamt dö ut tror jag.

Hur som helst, jag vill tacka ALLA ni som lämnade en massa kommentarer med tips, förslag och åsikter! Jag har nu , tack vare er hjälp, bestämt vem jag ska rita av härnäst. Jag tänker inte avslöja vem det är än, men något jag kan avslöja är att den personen är med i en av serierna här ovan! 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Louise Runsten

Mycket bra serier! Dexter och Game of Thrones är mina stora favoriter! Sons of Anarchy är en serie som jag har velat se, men det har inte blivit av. Jag kanske måste ta mig i kragen :)

Ha det bra!

2012-07-26 @ 22:15:49
URL: http://bargainhunter.blogg.se
Postat av: Hanna

Har du sett 21 jumpstret, med Johnny Depp? :D

Svar: Nej det har jag inte! :)
linda

2012-07-26 @ 23:17:47
URL: http://hannacat.blogg.se
Postat av: Sofie / Komigensofie

Åh, både Six feet under och Dexter är mina favoriter med, efter Twin Peaks :) Six feet under har jag precis köpt alla säsonger av så nu avverkar jag avsnitten i en rasande fart :D Så himla bra!

Svar: six feet under är den bästa serien någonsin! Man känner igen sig lite i alla karaktärer och alla skådespelare gör ett grymt jobb! Tung serie, med så fint budskap! Twin Peaks kanske jag ska spana in då!
linda

2012-07-27 @ 11:17:00
URL: http://komigensofie.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin