ur min bildmapp

posted in: everything .2012-05-26 / 13:37:16 . 4 comments
Saker jag skapade under bild-kursen i skolan:

1. Vi gjorde ett "prov" där man skulle rita ett klot, ett hus, en gubbe och ett träd.
2. Porträttet jag ritade.
3. Ett kollage jag klippt & klistrat ihop med bilder från olika tidningar.
4. Uppgiften var att klippa ur motiv ur svart papper och klistra dem på ett vitt ark. Man skulle tolka olika ord, på denna är det "balans" till vänster och "rörelse" till höger.
5. Vi fick en halvfärdig skiss på en gubbe som man sedan skulle förvandla/utveckla lite snabbt.
6. "Tyngd" - svart papper klistrat på vitt.
7. "Fallande till vänster, "Kontrast" till höger.
8. Framsidan till min bildmapp
9. "Harmoni" till vänster, "Splittring" til höger.

(Att klistra svart papper på vitt var nog det tråkigaste någonsin, tidskrävande också.)
Kommentarer
Postat av: Emmas Artwork

Så sjukt imponerande! Allt du gör är fantastiskt! :D Längtar tills jag får börja med Bild igen till hösten! ;)



Hugs!

2012-05-26 @ 14:27:52
URL: http://emmasartwork.blogg.se/
Postat av: Hanna

Framsidan på din bildmapp är fantastiskt vacker! Det är de andra teckningarna med, men just mappen är otroligt fin.

2012-05-26 @ 15:08:53
URL: http://tankfullheten.blogg.se/
Postat av: maja.

du är helt sjukt bra, vilket jag sagt 100 gånger, men man kan inte säga det för mycket.

2012-06-06 @ 11:45:47
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Elsa

Wow, vad du är duktig på rita! Aviis! Älskar din blogg! Intresserad av ett bloglovinbyte? :)

2012-06-12 @ 20:32:48
URL: http://stylebyelsa.blogspot.com
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin