ink

posted in: inspiration .2012-11-14 / 14:13:00 . 10 comments
 
source.

Jag har länge velat skaffa mig en tatuering. Ett tag ville jag till och med bli tatuerare. Men på senaste tiden så har jag liksom blivit lite osäker på om jag verkligen vill eller inte. Om jag bestämmer mig för att göra en tatuering så finns det en mening som betyder så mycket för mig (den beskriver i princip hela min världsbild och mitt sätt att se på livet och döden) som jag i sådana fall skulle rista in i min hud för all framtid. Men jag vill även ha en liten symbol av något slag, som representerar någonting viktigt i mitt liv. Vad det skulle vara för slags symbol vet jag inte riktigt. Naturligtvis kommer jag rita/designa mina framtida (?) tatueringar själv.

Jag får grubbla vidare på det. Anledningen till att det dök upp i mitt huvud just nu beror på att min lillebror, nyss arton år fyllda, ska tatuera sig idag, om en timme faktiskt. Tatueringen han ska göra har han velat ha i flera år, så det är ingen jagärartonårungochrebellisk-impulsgrej precis. 

Jag tycker att tatueringar ska vara speciella och symbolisera någonting viktigt. Eller nej, egentligen spelar det ingen roll bara man själv gillar dem. Men kommer jag tatuera mig i framtiden så kommer det finnas en mening och  en speciell tanke bakom mina tatueringar i alla fall.

Har någon av er en tatuering/tatueringar? I så fall, berätta gärna om den/dem!! Motiv, tanke bakom, ångrar ni er? 
Kommentarer
Postat av: s

Jag har ingen just nu, men har alltid velat ha ordet imagine på handleden. Jag vill också ha ordet Indien någonstans på kroppen, men det ska vara skrivet i hindi. Jag var där för snart ett år sedan och resan berörde mig väldigt mycket. Tänker dock vänta med att göra tatueringen för att jag vill vara helt säker på att jag har skrivit rätt och vågar inte lita på det som står på Internet, he.

2012-11-14 @ 14:53:03
Postat av: maria nordvall

För lite mer än ett år gjorde jag min första tatuering som det ligger otroligt mycket bakom! Det är en text "Art is my escape" som symboliserar ritandets enorma betydelse i mitt liv, och hur jag tack vare det tagit mig igenom väldigt jobba saker. Den kommer jag alltid bära med stolthet! :)

2012-11-14 @ 14:55:47
URL: http://marianordvall.blogg.se
Postat av: Jane

Jag fick en tatuering av min mamma när jag fyllde 20. Eftersom att jag alltid varit en stor djurvän så blev det ett tassavtryck vid min högra ankel. Och det är inte vilket tassavtryck som helst utan det tillhör min egna lilla hund. Absolut inget jag ångrar. :)

Jag vill skaffa fler! Men eftersom att jag kommer på nya ideér hela tiden så avvaktar jag i ett tag.

2012-11-14 @ 16:07:07
URL: http://thediaryofjane.blogg.se
Postat av: Mintrah

Jag gjorde min första tatuering ganska snart efter att jag fyllt 18. Hade velat tatuera mig sen flera år tillbaka. Dock så var texten inte något som jag haft i tankarna länge. Det var faktiskt min bror som använde sig av det i en mening när vi diskuterade det jag tänkt ut från början, och det kändes bara så rätt. "Det finns alltid kärlek". Hur ledsen man än är så lever man med vetskapen om att det alltid finns kärlek. Kärlek gentemot sin familj, sin pojk/flickvän, sina vänner osv. Jag ångrar den inte ett dugg.

2012-11-14 @ 16:22:24
URL: http://joydivision.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag har inga tatueringar(är bara tretton år, haha) men båda mina föräldrar har många vackra, japanska tatueringar. Jag vill gärna tatuera mig någon dag.

2012-11-14 @ 16:51:19
URL: http://hannacat.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jag har en skorpion på min axel (sådan som ser riktig ut, med skuggningar och grejer) som jag älskar! Jag glömmer alltid att jag har den, men råkar jag se den i en spegel så börjar jag alltid le.

Jag har velat ha en skorpion-tatuering sedan jag var 10 (är 20 nu, tatuerade in den för ett halvt år sedan). För mig står den för "styrka i sin ensamhet, självständighet och skönhet".

Och nu vill jag ha tatueringar över hela min kropp! Nästan! Vill ha många till i varje fall... Älskar tatueringar och att bli tatuerad! Fenixfågeln till näst är en tanke som ligger och gror...

2012-11-14 @ 17:29:52
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Kan Dee - Artist & Designer

Åh gud vad roligt om du tatuerar dig, jag är precis som du dock. Velar med motiv osv.. Men jag vill verkligen ha en tatuering. Men vet inte vad. Du är varmt välkommen att tatuera dig hos min pojkvän Marco Nobre, här i Västerås om du vill. Han är lite billigare än andra men sååå himla duktig! Kramar

Svar: Jaa det är så jobbigt! Ena dagen vill jag inget annat än att tatuera mig & andra dagen vill jag inte alls. Men som sagt, får grubbla lite mer på det! Jaa tack, jag har sett hans tatueringar, han är gryym! Kram på dig :)
linda

2012-11-14 @ 17:43:24
URL: http://kandees.com
Postat av: Thea

Jag har en "inguz"-tatuering på insidan av foten. Det är en vikingasymbol som betyder "där det finns en vilja finns det en väg". Den har stor betydelse för mig och får mig kämpa vidare med allt som känns jobbigt!

2012-11-14 @ 18:03:25
URL: http://theam.blogg.se/
Postat av: Sara Nordström

Jag har fyra tatueringar, två är texter från en fantasybok som jag älskat sedan jag läste den första gången för många år sedan, en av dem är i min systers handstil. En är en textrad från en av mina egna dagbokstexter, och en är symboler för de fyra elementen där jag fick inspirationen från en animeserie som jag och storasyster delar kärleken för, jag ångrar dem inte och de betyder mycket för mig:)

2012-11-26 @ 19:54:24
URL: http://tonkstokig.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har länge funderat på tatueringar, men vill liksom du vara säker innan jag tatuerar mig plus att jag bara är 16... men har länge velat ha en liten harry potter-relaterad tatuering bakom örat, som t ex dödsrelik-symbolen eller glasögon och ett ärr. Har nu på senare tid börjat överväga "Expecto patronum", eftersom det betyder ungefär "jag väntar mig en räddare" och får verkligen rysningar varje gång jag tänker på det för det är så fint... men har ju lite tid att fundera!

2012-12-01 @ 14:50:41
URL: http://skyddsrum.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin