farväl, året som gått.

posted in: everything .2013-12-30 / 12:01:00 . 4 comments
Jag befinner mig i mitt barndomsrum, i mitt barndomshem. Luften jag andas är klar och mitt hjärta är fyllt med kärlek, kärlek över att få vara tillsammans med de människor jag älskar allra mest på denna jord.
Mitt hem kommer alltid att vara den plats där min familj befinner sig, oavsett vart i världen jag kommer hamna. 

Detta år har verkligen varit en resa. Jag har pendlat mellan mitt svarta självhat och ett nytt, lite lyckligare jag. Mina värderingar har växt och mina drömmar har aldrig någonsin lyst klarare än vad de gör i denna stund. Min tid i Oslo, som sakta men säkert börjar närma sig sitt slut, har varit både fantastisk och hemsk på samma gång. Min kropp har varit trött, mitt sinne och min kreativitet likaså.

År tvåtusenfjorton kommer vara det år jag far iväg på en lång resa. När sommarvärmen försvunnit och när jag kysst alla mina kära adjö för en tid så kommer mitt äventyr att börja. Det är mycket som ska förberedas och tänkas igenom under våren som kommer och de månader som väntar mig i Sverige kommer kännas som en evighet.
Men jag är snart där.

 
 
 
Min kreativitet har verkligen fått lida under detta år. Dessa fem verk är egentligen det enda jag lyckats fullgöra.

Kommentarer
Postat av: .Mikaela

Men det är fem fantastiska verk! Du har verkligen talang! Försökte rita ett självporträtt igår med lite hjälp av dina tutorials du lagt upp, det blev sådär, men övning ger färdighet...

Svar: Tusen tack snälla du! Gott nytt år och fortsätt öva! kram!
linda

2013-12-30 @ 13:22:25
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: marina

Gott nytt år till dig! :)

Svar: Detsamma till dig!! :)
linda

2013-12-31 @ 20:21:54
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Julia

Men du är så sjukt duktig! Hoppas du hittar mer inspiration till din kreativitet! :)
Så himla roligt med din resa med! Du är en stor inspiration som gör det! Ensam dessutom. Vill göra något liknande en dag.
Tänkte bara, hur blir det med bloggen när du ger dig iväg? Förstår att du inte kommer kunna uppdatera direkt, men kommer du lägga av helt eller så? Oj, lång kommentar ;) kram

Svar: Tack snälla, fina du! Vad glad jag blir!
Jag vet inte hur jag kommer göra. En del av mig känner sig lite färdig med den. Men jag tror att bloggen kommer finnas kvar och jag tror också att jag under resans gång kanske berättar lite om mina äventyr. Vi får se.
Kram!
linda

2014-01-02 @ 17:29:10
URL: http://madness.blogg.se
Postat av: Em

Du är så galet duktig och jag blir så inspirerad av dig och din blogg och dina tutorials är väldigt användbara, hoppas du får ett helt fantastiskt år. Kram.

Svar: Tack så jättemycket fina du!Önskar dig ett lika fantastiskt år. Massor med kramar.
linda

2014-01-04 @ 21:24:01
URL: http://houseofroses.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin