grubbeligrubb

posted in: everything .2013-02-06 / 10:03:04 . 5 comments

Tittade igenom mitt arkiv och såg att jag för ungefär ett år sedan skrev ett inlägg om ombre. Jag blev så himla sugen på det igen, för det är så himla himla fint. Men jag vet inte om jag vågar färga..
Jag har inte varit hos frisören på över två år, då jag klipper mig själv. Jag vill inte lägga ut flera hundra på ett frisörbesök när jag har saxar hemma och ännu mindre någon tusenlapp på att färga hos frisören. Så om jag gör något med mitt hår så kommer jag göra det själv. Jag får grubbla vidare på detta..
Kommentarer
Postat av: Sandra

Ett tips är att gå till frisörelever på en gymnasieskola! De jag har varit hos är jättenogranna och duktiga! Jag ska dit nästa tisdag för klipp och färg och det kommer att kosta mig 500-800 kr totalt, 170 kr för klipp och 300 och uppåt för färg (elever i åk 3), hur billigt som helst om man jämför med en frisörsalong. Kan vara värt det :)

Svar: tack för tipset!
linda

2013-02-06 @ 10:25:03
URL: http://tintura.blogg.se
Postat av: Linn

Såg att de skapat en egen färgning för just ombre! Den såg inte så svår ut att använda. Du vet sånna här färga själv hemma förpackningar, fast för ombre :)

Svar: jasså!!! borde kanske spana in det då :)
linda

2013-02-06 @ 11:41:35
Postat av: maja

ååå skulle också vilja ha ombre, så snyggt!!! Loreal har ju kommit med en ombre färgning man kan göra hemma själv så du kanske borde spana in den. :) Min kompis provade den fast man såg inte sån stor skillnad på henne... :/ hon kanske tog fel nyans. jaja det är väl värt ett försök. Vet att den finns på H&M och Åhlens ^^

2013-02-06 @ 15:08:05
Postat av: Alexandra

Men det går ju att färga sån hemma. Det finns någon ny speciell hårfärg med någon speciell borste just för det ändamålet. Blir det fult är det ju bara till att färga tillbaks igen :).

2013-02-06 @ 21:28:50
URL: http://www.lillesnigel.blogg.se
Postat av: Lisa Thorängen

Fick du mitt brev idag? Annars får du det nog imorgon :) Vet att det inte blev så intressant i alla fall men mina hjärnceller dog typ och eftersom vi ännu inte känner varandra så blev det lite ja.., svårt att skriva så mycket mer än det jag skrev :p

Svar: jag fick det i morse & det var jättefint! :) mitt svar kommer vara på väg till dig denna vecka :) kram på dig!
linda

2013-02-06 @ 22:32:26
URL: http://lisaaaasss.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin