sketching

posted in: sketches .2013-02-07 / 20:35:48 . 5 comments
Min tradition "onsdagsskissen" dog ju ut för någon månad sedan.. Men jag tänkte ta upp traditionen på nytt, men denna gång inte förhålla mig till någon speciell dag, utan jag kör någon/några skisser per vecka. Som vanligt kan ni från och med idag vara med och bestämma tema för nästa skiss. Förslag på tema kan ni lämna i kommentarsfältet.
Denna skiss/snabba teckning har inte något speciellt tema. Jag ritade vad jag kände för och använde mig utav blyerts och en grön färgpenna.
Kommentarer
Postat av: zombie

jag kan ju börja med att säga att både du och din konst är så otroligt vackra!
kan inte du göra en tutorial på hur du skissar fram formen på dina "gubbars" huvuden? jag lyckas nämligen aldrig få fram en fin form när jag ritar ansikten rätt framifrån...
det vore intressant att se dig skissa årstiderna eller känslor som sorg, lycka, eller ingenting
ha det gött, igelkött!

2013-02-07 @ 21:01:50
Postat av: Anonym

jag kan ju börja med att säga att både du och din konst är så otroligt vackra!
kan inte du göra en tutorial på hur du skissar fram formen på dina "gubbars" huvuden? jag lyckas nämligen aldrig få fram en fin form när jag ritar ansikten rätt framifrån...
det vore intressant att se dig skissa årstiderna eller känslor som sorg, lycka, eller ingenting
ha det gött, igelkött!

2013-02-07 @ 21:02:16
Postat av: hannah

jag dör!
älskar hur håret går från ena örat och slingrar sig till andra sidan.
älskar hur ögonbrynen är så fluffiga och fina.
älskar hela hennes minspel.
älskar den gröna nyansen.
seriöst. SÅ SNYGGT!!

Svar: TUSEN TACK sötis<3
linda

2013-02-08 @ 11:14:33
Postat av: Moa

Åååh! Kan du inte skissa något Avatar-inspirerat? Tycker de är så himla vackra!

2013-02-08 @ 13:08:24
Postat av: amanda

det hade varit roligt med någon sorts tolkning av en disney karaktär!:)

2013-02-08 @ 13:39:52
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin