work in progress

posted in: Work in progress .2013-01-27 / 16:20:40 . 3 comments
En liten bit in i målandet så tog tyvärr batterierna i min kamera slut. Jag hade planerat att göra en lite längre film så ni kunde få se lite mer när jag målar, men mina planer gick i kras. Men en kort film är bättre än ingen alls! I denna video ser ni hur jag målar/skuggar en del av grunden på min nya akvarellmålning. Jag använder en lite bredare pensel med färg och en smalare pensel med bara vatten som jag "smetar" ut färgen med.

Musiken till videon valde jag från youtubes sortiment. Det fick bli Tchaikovsky.

Jag kunde inte slita mig från penslarna när kameran blev svart så jag fortsatte att måla en stund. Jag får filma lite igen sedan, ur en bättre vinkel, när jag kommit lite längre på målningen. Då kommer filmen också bli längre.
Såhär ser målningen ut nu.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Man kan ju inte se videon!!!

Svar: den funkar utmärkt för mig
linda

2013-01-27 @ 17:01:28
Postat av: Klara

Det står att den har blivit privat, det är säkert något konstigt med den så att bara du själv kan se videon :/

Svar: jag har ändrat så det är offentligt, prova med att uppdatera sidan :)
linda

2013-01-27 @ 17:08:31
Postat av: Ebba

Åh Linda! Tack, du fick mig att bli rit/målarsugen igen! Jag har haft noll inspiration men nu när jag såg denna underbart vackra kvinna som du målar blir jag helt till mig! Fram med penslar och pennor för mig. Och by the way, du gör så otroligt vacker och djup konst. TACK!

Svar: vad roligt att höra!! Lycka till med skapandet och håll föralltid fast i kreativiteten! kram :)
linda

2013-01-27 @ 20:02:02
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin