forgotten

posted in: everything .2013-06-23 / 01:09:39 . 3 comments
Jag har haft så mycket att göra de senaste veckorna att jag nästan övergett bloggen. Jag är ledsen över det för jag bloggar ju inte enbart för mina läsares skull, utan även för min egen. Jag har liksom, som så många gånger förr, hamnat lite i en svacka då jag har svårt att finna inspiration till bloggen. Men jag kommer att finna inspiration igen, snart. 

- en gammal work in progress bild på mitt porträtt av Rooney Mara. Som ni vet gjorde jag ett antal tutorials under tiden jag ritade detta porträtt och jag har ännu inte publicerat den sista tutorialen, där jag visar hur jag ritar hud. Den kommer dyka upp på bloggen snart mina vänner.
 
Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Linda!
Jag ska(vill) till Oslo i höst men det känns så främmande. Vad är den största skillnaden? Var ska man söka sig för boende och arbete? Träffar du mycket folk? Förstår du vad norrmännen säger och om man är lite halvkass på det hur i hela friden ska man bära sig åt på arbintervjuer?
Kramar//Ingrid

Svar: Hej!!! Största skillnaden är väl att allt är mycket dyrare i Norge! Mat, boende, kläder.. ja allt! Boende finns att hitta på cribsnorge eller på finn.no :) men också i facebookgruppen svenskar i oslo! Jobb finns att söka på finn.no, nav.no men du kan också skriva ut en bunt cvn och dela ut när du väl har flyttat hit :) Det är en lätt stad att navigera sig i och vill du få jobb så får du jobb. Det tog mig två dagar att få heltid på en resturang! Språket har jag inte haft något problem med alls, ibland förstår jag inte allt men då frågar jag bara! Ingen har någonsin blivit irriterad om jag frågat om ett ord eller något, alla är så hjälpsamma och vana vid svenskar! Man kommer in i språket efter någon vecka så det löser sig med arbetsintervjuer och liknande, tro mig! :) Om det är något mer du vill veta så fråga bara! :) Massor med kramar!
linda

Postat av: Sofi

Amazing!!! :)

Svar: Tusen tack!! :)
linda

2013-07-01 @ 15:39:36
URL: http://sofieklund.blogg.se
Postat av: Ann-Ki

Det är kul när man hittar och tittar in på en sån här blogg! Fascineras av dina fantastiska konstverk (har tittat på alla), du har verkligen en stor talang. Dina verk vill jag gärna se mer av!

Svar: Så himla roligt att höra! Tusen tack!
linda

2013-07-01 @ 16:37:33
URL: http://dobbitazz.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin