answers part III

posted in: questions and answers .2013-03-03 / 19:11:00 . 2 comments
Om du fick resa i tiden till vilken tidsperiod som helst, vilken skulle du välja, och varför?
Tidigt 1800-tal! För jag skulle då gärna vilja vara bosatt på den engelska landsbygden och fylla mina dagar med musik, litteratur, fina tillställningar och många timmar ute i naturen. 

Hur ofta tecknade du som liten ungefär (13-15 år)? 
Åh jag vet inte riktigt. Jag ritade mer än vad jag gör nu i alla fall, dock ritade jag då klart en teckning på någon timme bara, om ens det.

Tre saker du saknar i livet just nu? 
Äventyr, kärlek och dessutom saknar jag några av mina vänner som inte längre bor i västerås.

Hur finner du inspiration till din konst? 
Genom musik, film och vackra fotografier. Jag fastnar ofta vid en slags känsla, en känsla som jag sedan på något sätt försöker få ned på pappret.

Vilket är ditt drömresmål?
Nepal och Indien!

Hur såg du ut när du var 14 år?
Jag försökte verkligen hitta en gammal bild på mig, men de flesta försvann i och med att min förra dator gick sönder totalt. Här är dock en gammal bild på mig och min vän Vevve, tror jag var 15 år när bilden togs.

Den mest inspirerade bloggen?
frommoontomoon.

Vad tycker du om the notebook?:))
Den är jättegullig men verkligen så himla cheezy. Men varje gång jag ser en skymt av den kan jag inte låta bli att bli dökär i Gosling.

Hur såg dina betyg ut när du slutade högstadiet?
När jag gick ut nian gick jag ut med ett vg och resten mvg. För er som undrar så gick jag ut gymnasiet med snittet 21,4.

Vad/vilka är dina bästa tips om man vill bli bra på att rita?
Öva, öva och öva! Jag tror också det är viktigt att arbeta med ett medium man tycker är roligt, hatar du blyerts till exempel, så sluta rita med blyerts! Prova istället akvarell, olja eller något annat medium. Spendera tid på saker du tycker om, strunta i resten.

Har du varit kär någon gång?
Jag har aldrig varit kär, utan  jag har bara haft småförälskelser. Men nog finns det tid kvar till kärlek.

Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa?
Jag skulle så himla gärna vilja träffa min mormor igen, hon gick bort för några år sedan.

Vart bor du? Alltså stad, typ Stockholm, Göteborg osv.
Jag bor i Västerås :)

Din förebild?
Jag tror inte jag har någon specifik förebild faktiskt. Jag ser upp till människor som går sin egen väg och inte är rädda för att vara sig själva, inifrån och ut.

Tillhör du/utövar du någon religion/tro?
Nej, jag är inte troende.

Vad är du rädd för?
Jag är rädd för att mitt liv ska passera utan att jag riktigt "levt" det.

Vad gör du för att få igång inspirationen mellan pluggandet för att kunna hålla på med konsten? Jag känner att jag inte har haft inspiration till att skapa alls sen jag började gymnasiet(i höstas, går natur). Känns jättejobbigt.
Jag har ju slutat gymnasiet och tar nu en paus från skolan och skjuter därför upp mina framtida studier ett par år.. Men jag känner igen mig i vad du skriver! Jag skapade inte mycket konst under gymnasiet för att jag helt enkelt inte hade tid eller ork till det. Mitt bästa tips är att du inte ska försöka tvinga fram kreativiteten, då går det bara åt skogen. Ta det istället lugnt och låt det ta den tid det tar för att du ska hitta inspiration igen. Kram och lycka till!

Hej! Kan du berätta vilka dina favoritlåtar (just nu) är från olika musikstilar du gillar? :) Vill ha massa musiktips nämligen :P Kan personligen tipsa dig om Mogwai om du inte hört dom!! :D
Jag tackar för tipset!! Jag fastnar för olika låtar i perioder så det är lite svårt att lista mina favoritlåtar då de kommer och går hela tiden. Jag kan försöka posta lite fler musikinlägg här på bloggen!
Den låt jag lyssnar på mest just nu är denna sagolikt vackra låt:
Kommentarer
Postat av: ELIN STRÅÅT

Roligt att läsa! Du är helt otroligt bra på att rita, sagt det flera gånger men det är du VERKLIGEN!

Svar: tusen tack fina du!! kram!!
linda

2013-03-03 @ 19:46:06
URL: http://ennelin.blogg.se
Postat av: Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

Gud vad duktig du var i skolan! Det är sjukt synd att de fina betygen inte ska räcka till en plats på läkarlinjen för dig :( Har du funderat på att testa högskoleprovet? Du hade säkert fått ett grymt resultat där med! :) Kram

Svar: Thank you!! Får satsa på högskoleprovet annars så har de lägre intagningspoäng i tex Danmark så där kommer jag nog in :) Men det blir om ett par år :) kram!
linda

2013-03-03 @ 21:56:30
URL: http://sskjulia.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin