lillebror

posted in: my art .2013-11-13 / 19:35:58 . 9 comments
 
Nu var det längesen jag publicerade en ny teckning på bloggen, men nu har jag äntligen ny konst att visa upp!
Denna gång valde jag att rita av ett busigt foto på min lillebror Filip, mest för att jag ville utmana mig själv. Jag ville rita en teckning med mycket kontraster samt så ville jag rita ett annorlunda minspel än vad jag brukar göra. Vad kan jag säga, denna busiga grimars var verkligen en utmaning!
Det är så lätt att fastna i samma mönster, hålla sig till samma material och motiv, men det är så viktigt att pröva nya saker! Nästa gång skulle jag vilja rita ett porträtt av en äldre människa, så jag får arbeta mycket med hud, veck och rynkor. 

Jag har mestadels använt mig av svarta färpennor, men till håret har jag tagit hjälp av lite blyerts samt vitt bläck (till de ljusa hårstråna). Färgpennorna var en liten miss då de var svåra att skugga med och bakgrunden blev fläckig och ojämn lite här och var. På vissa ställen gick till och med pappret sönder en smula, så jakten på de perfekta färgpennorna fortsätter...
Formatet är A4, hoppas ni gillar den!
 
Kommentarer
Postat av: M

Jättefint, verkligen!

2013-11-13 @ 20:30:57
Postat av: Jessica

Fantastisk som alltid

2013-11-13 @ 20:41:53
Postat av: Frida

Åh så himla snyggt!

2013-11-13 @ 21:03:05
URL: http://fridasofi.blogspot.se/
Postat av: Julia

Blir alltid lika *ord för att beskriva hur grymt duktig jag tycker du är, som jag för tillfället inte kan komma på* när jag ser din konst. Så grymt duktig! Alla detaljer, kontraster, verklighetstrogenheten, och att du lyckats få till allt det på ett A4 är ju helt otroligt! Älskar det!

2013-11-13 @ 21:05:16
URL: http://madness.blogg.se
Postat av: Ingrid Björklund

kjeeeempeeeebraaaaaaaaaa!!! Blev ju så snyggt!!!

Postat av: Evelina

Hej! Superfin bild, så sjukt duktig du är! Skulle du inte kunna visa hur du gör de ljusa (vita) hårstråna?

Svar: Tusen tack snälla du! När jag ritar ljusa hårstrån brukar jag oftast rita runt dem och låta pappret i sig vara de "vita håret" men denna gång var det lite för pillrigt så jag använde mig av vitt bläck! Köp en gelpenna med vitt bläck så blir stråna lätta att rita :)
linda

2013-11-13 @ 23:40:16
Postat av: Sofie

Åh vad fint!
Kan du inte måla Maggie Smith eller Phyllida Law? :)
Tack för en fantastisk blogg, du är så fin och duktig!

2013-11-14 @ 17:17:01
Postat av: Mimmi

Så vackert gjord!! :)

2013-11-16 @ 08:57:59
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se
Postat av: lisa

Detta är så sjukt bra!! jag kikar in här då & då för inspiration och intresse... hittade hit för något år sen genom att jag är syster till din brors polare som bor mittemot, har hört talas om dig och är glad för att jag tittade in hit! :) Jag har tecknat en hel del själv genom åren, innan musiken & fotograferandet tog över.... något jag ångrar lite! Det är mycket som kommer fram genom teckning, men de andra uttrycksformerna kan jag inte kasta bort i soptunnan lika lätt. Jag är perfektionist och otålig med penna i hand om det är en dålig dag, inte alltid hållbart. Särskilt när inspirationen tryter, förstår dig där, då orkar jag inte försöka på nytt. Haha

Ville iallafall bara tacka för en givande blogg! Du är begåvad!

2013-11-24 @ 01:19:44
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin