Answers part IV

posted in: questions and answers .2013-04-08 / 12:14:00 . 4 comments
Jag glömde helt bort att jag fortfarande hade några frågor kvar att svara på från min frågestund. Här kommer den sista delen med mina svar! Några frågor vill jag ge ett längre svar på, dessa kommer jag skriva som enskilda inlägg likt jag gjorde till frågan "hur blev du bättre kompis med din kropp".

<>

du har ju mått rätt dåligt ett tag, känner du att du är på bättringsvägen? tror du att resan du sparar till kommer hjälpa dig? vad vill du få ut av det?
Den enorma press som plågade mig under min gymnasietid är borta. Det tog ett tag att landa efter studenten och det tog även ett tag för mig att acceptera att det är okej att välja att inte fortsätta med studierna direkt. När jag hade tagit mig över det hindret så kändes livet, för första gången på länge, en aning lättare. 
Sedan ställde jag mig frågan vad jag verkligen vill göra med mitt liv. Drömmar som alltid funnits i bakhuvudet, men som blockerats av press och tankar om skola och utbildning, blommade fram och växer nu för varje dag som går. Jag har bestämt mig att följa mina drömmar och strunta i allt annat och det beslutet känns så otroligt bra. Så ja, jag känner att jag är på bättringsvägen.

Jag mår inte fullständigt bra än och har ofta dagar då allt känns mörkt och hopplöst. Men mina drömmar är så mycket starkare än alla de saker som får mig att må dåligt och jag vet att drömmarna jag har en dag kommer slå in och då besegra alla onda tankar jag har. Det gäller bara att kämpa vidare och inte göra sig själv mindre för någon eller något.
Vad jag vill få ut av resan jag sparar till kommer jag berätta lite mer om i ett enskilt inlägg.

-via tumblr.

favorit konstnär/konstnärer? om du kunde byta "konststil" med någon person, vem skulle det va?
Jag är inte insatt i konst och har tyvärr därför ingen favoritkonstnär tråkigt nog. Jag vet inte varför det har blivit så för jag älskar konst av alla dess former! Jag tror att jag, i jakten på att hitta min egen stil inom konsten, har varit rädd för andras verk för jag inte vill inspireras för mycket av andra utan hellre hitta inspirationen inom mig och genom mina upplevelser och erfarenheter. Så på den andra frågan måste jag tyvärr svara: jag vet inte. 

Om du skulle få en upplevelse tillbakaspolad ur ditt liv vilken skulle det vara och varför?
En sommardag ur min barndom, en solig och varm dag då min mormor fortfarande var i livet. 

Några tips till att bli en bättre tecknare/konstnär? Förutom övning då, som är typ allt ;)
Inspiration! Ge dig ut i naturen, omge dig av inspirerande människor, läs fina böcker, titta på vackra filmer och stanna upp ibland och försök, med ny blick, se all skönhet du är omgiven av! 

Har du en crush?
Nej inte för tillfället. Hade det för ett tag sedan.

Vad hade du gjort om du vann en miljon?
Först hade jag köpt fina gåvor till alla mina nära och kära. Därefter hade jag lagt undan en del till min resekassa och en liten del till min framtid. Därefter hade jag skänkt bort det som blev över till organisationer som hjälper människor och djur som är i mer behov av den hjälp pengar kan ge än jag.

Hur är din drömkille?
En människa som jag kan vara mitt baraste "jag" med. En människa som jag kan dela mina tankar, drömmar och mitt innersta med. En människa som värdesätter kärlek och frihet och inte slösar bort sitt liv. 

Om du hade gått om gymnasiet nu, vad hade du gjort annorlunda?
Jag hade försökt att inte lägga någon energi på ytligheter, människor som behandlat mig dåligt samt inte satt lika stor press på mig själv. Jag hade försökt att leva lite mer i nuet och inte oroa mig så mycket.

du la upp en bild från någon av dina skissböcker där du bland annat skrivit upp dina nyårslöften, hur gör du de grymt fina bakgrunderna??
Jag vattnar pappret och sprider ut akvarellen där jag känner för det. Jag kanske kan visa hur jag gör i en videotutorial någon gång. Tack snälla!






Kommentarer
Postat av: Lisa Thorängen

Har du fått mitt brev från Taizé? :) Har du skickat något till mig i veckan eller så för har nämligen inte varit hemme..? ♥

Svar: jag har fått ditt brev! Har inte hunnit skicka iväg mitt än, förlåt för det! Har som sagt haft så himla mycket att göra! Kommer skicka iväg det i morgon :) Ha en fin dag!
linda

2013-04-08 @ 13:43:00
URL: http://lisaaaasss.blogg.se/
Postat av: Lisa Thorängen

Aa, det är lugnt! Undrade bara ;)
Grymt snygg bild du har ändrat som "profilbild" då! Kram på dig och hoppas du har en bra vecka! :)

2013-04-09 @ 18:13:52
URL: http://lisaaaasss.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag har läst din blogg under många år, dels för att jag såklart älskar att studera dina vackra teckningar men också för att din blogg får mig att fundera. Jag är betydligt mycket äldre än vad du är och om jag kunde leva om de senaste 12 åren av mitt liv så hade jag önskat att jag hade följt mina drömmar och inte ansträngt mig så mycket för att hålla fötterna på jorden och vara som "alla andra". Så om jag kan ge dig ett råd som jag önskar att någon hade gett mig så skulle det vara: gör det du drömmer om, våga chansa, släng dig ut i det okända och var inte rädd för att misslyckas. Om man inte vågar drömma, går man resten av livet och tänker "undrar hur det hade gått om jag bara hade...." så lev allt vad du bara kan. Om drömmarna inte går i uppfyllelse så har du iaf försökt och vågat - det är något som jag önskar att jag hade gjort! Lycka till massor med allt vad du tar dig för!

Svar: Tusen tack för dina fina ord, jag ska följa ditt råd! kram!
linda

2013-05-20 @ 21:02:13
URL: http://anliso.blogg.se
Postat av: lisa

Hej fina! Snälla kan du visa hur du gör med pappret med dina mål över 2013 för att få bakgrunden så fin, i typ en video eller någonting? :)
KRAM!

Svar: okej, I will :)
linda

2013-06-25 @ 22:41:53
URL: http://tekoppenochjag.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin